Psihologija kreiranja menija

Okreni obrni, u jednom restoranu se sve vrti oko menija. I skoro da i sve zavisi od njega, i nabavka namirnica, i opremljenost kuhinje, i osoblje, i izbor pića…. Pisanje menija deluje kao jednostavna stvar, ali verujte da nije!

Varate se ukoliko mislite da je dovoljno samo da nabrojite jela koja želite da ponudite gostima i odredite koliko će da koštaju.

Pre svega, ako želite da napravite dobar jelovnik, potrebno je da se pozabavite psihologijom ljudi. Poenta je da gost naruči baš ono što vi želite da on naruči, a to je jelo koje je najviše isplativo. Realno, možete da imate najboljeg chefa na svetu koji pravi specijalitete od kojih zastaje dah, ali ako najmanje prodajte ono na čemu najviše zarađujete, džaba vam sve!

Za početak, razmišljajte iz ugla gosta. Zamislite, na primer, da mu ponudite da bira između 120 jela. To može da bude dosta zbunjujuće, a i ko će to da čita? Ili da napišete nazive jela slovima koji su samo vama čitljiva, jer baš taj font vam je omiljeni…. Ne! To nikako ne smete da uradite! Jelovnik mora da bude čitko napisan i da postoje razmaci između redova! Takođe, izgled menija treba da bude u skladu sa izgledom vašeg restorana.

A kako gosti čitaju meni?

To je dosta važno da razumete kako biste napravili pravilan odabir mesta na meniju. Gost kada otvori jelovnik prvo pogleda gore desno. To mesto treba da zauzimaju najpopularnija jela. Zatim se njihov pogled spušta ka sredini i upravo tu treba da stoje jela koja vama donose najveći profit. Dobro je i da određeni specijaliteti budu naglašeni. Kada je reč o fotografijama jela, one su okej, ali samo ukoliko su profesionalno odrađene. Istina je da fotografije hrane privlače pažnju gostiju, ali često mogu da imaju i negativan efekat. Ako ih je previse, nije dobro jer može da deluje „jeftino“. 

 Opisi jela treba da mame. Nikako da budu šturo napisani. Šta bolje zvuči: hobotnica sa bademom ili karpaćo od hobotnice na kremu od badema?

Druga varijanta, slažete se, zar ne? Gost dok bira šta će da naruči, dok čita jelovnik treba da stvara sliku o jelu.

 Sve u svemu, potrudite se oko kreiaranja menija, budite kreativni i maštoviti, ali nikako ne obmanjujte goste jer će vas pre ili kasnje provaliti! 

Mint Consulting
& Engineering