Gde dolazi do greške?

Ugostiteljsko poslovanje je jedna od najdinamičnijih i najzahtevnijih grana industrije. Kako bi uspeli u ovom području, potrebno je imati dobru organizaciju, kvalitetnu uslugu, zadovoljne goste i naravno, profitabilnost. Međutim, mnogi ugostitelji čine neke uobičajene greške koje im mogu naštetiti ili otežati poslovanje na duge staze. 

1. Nedostatak vizije i plana. 

Mnogi ugostitelji započinju svoj posao bez jasne ideje o tome što žele postići, kakav je njihov projektni zadatak, kakva je njihova konkurencija i kako će se razlikovati na tržištu i privući željenju ciljnu grupu. Bez vizije i plana, teško je odrediti ciljeve, strategije i mere uspeha. Zato je važno napraviti detaljan poslovni plan koji će obuhvatiti sve aspekte ugostiteljskog poslovanja, od finansija, marketinga, nabavke, osoblja do operacija.

2. Loša kontrola troškova.

Ugostiteljsko poslovanje ima mnogo varijabilnih troškova koji zavise od broja gostiju, sezoni, cienama namirnica i drugim faktorima. Ako se ti troškovi ne prate i optimizuju, mogu dovesti do gubitka profita i dugova. Zato je bitno voditi računa o svim rashodima, od nabavke robe, plaćanja osoblja, režija, poreza do održavanja opreme. Takođe je korisno postaviti redovan popis robe i inventara koji će pratiti stanje zaliha i sprečavati rasipanje i nedosledno ophođenje prema robi i sredstvima za rad.

3. Nezadovoljno osoblje.

Osoblje je ključni faktor u ugostiteljskom poslovanju jer ono predstavlja lice vašeg objekta i utiče na iskustva i zadovoljstvo gostiju. Ako je osoblje nezadovoljno, nemotivisano ili nekvalifikovano, to će se odraziti na kvalitet usluge i atmosferu u objektu. Zato je važno ulagati u obuku, nadograđivanje i zadržavanje osoblja koje će biti profesionalno, ljubazno i spremno na saradnju.

4. Loša komunikacija s gostima.

Gosti su razlog postojanja ugostiteljskog poslovanja i njihovo mišljenje je od presudne važnosti za uspeh. Zato je nužno uspostaviti dobru komunikaciju s gostima, slušati njihove potrebe, želje i prigovore, te im pružiti brzu i adekvatnu povratnu informaciju. Takođe je poželjno koristiti različite kanale komunikacije, kao što su društvene mreže, web stranica, e-mail ili telefonski pozivi, kako bi se povećala vidljivost i dostupnost vašeg objekta.

5. Zanemarivanje inovacija i trendova.

Ugostiteljsko poslovanje je podložno stalnim promenama i izazovima koje donose novi trendovi u potrošnji, tehnologiji i zakonodavstvu. Ako se ugostitelji ne prilagođavaju tim promenama i ne uvode inovacije u svoju ponudu, uslugu ili poslovanje, rizikuju da zaostanu za konkurencijom i izgube svoje goste. Zato je potrebno pratiti što se događa na tržištu, istraživati potrebe i preferencije gostiju te implementirati nove ideje koje će poboljšati vaše poslovanje.

Mint Consulting
& Engineering